KÖPVILLKOR

Orderbekräftelse, leverans ångerrätt & returer.

Orderbekräftelse
När beställningen är gjord i webbutiken skickas automatiskt en orderbekräftelse till dig via e-post, som en bekräftelse på att ordern har kommit fram till oss. Mejlet med orderbekräftelse kan sorteras som skräppost av vissa e-postprogram, så kolla gärna i skräppostmappen om du inte har fått någon bekräftelse.
Har du frågor angående en beställning du har gjort så skicka ett mejl till info@essentiahalsa.se

Leverans
Normal leveranstid inom Sverige är ca två till tre arbetsdagar, men vissa beställningar kan ta längre tid. Vid längre leveranstid informeras du via e-post. Vi packar ordern och meddelar därefter när den är skickad. Vi reserverar oss för att varor kan vara slutsålda och meddelar det i sådana fall via e-post. Det går då att avbeställa del av ordern eller hela ordern. Alternativt få resterande varor skickade vid ett senare tillfälle. 

Ångerrätt
Skulle du av någon anledning ångra ditt köp gäller öppet köp inom 14 dagar samt bytesrätt inom 30 dagar från den dag du mottagit varan. Ångerrätten gäller bara för en vara som är i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda varan, t.ex bryta fördseglingen på en flaska, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Se även distansavtalslagen.

Returer
Kontakta alltid oss på info@essentiahalsa.se före du returnerar en vara. Skicka din retur till: FLYINGE KUNGSGÅRD 1817, 247 93 Flyinge Bifoga följesedel och skriv tydligt vad ärendet gäller. Förpacka din retur väl så att varorna inte går sönder i returfrakten. Returfrakten betalas av dig som kund. Returpaket får ej skickas mot postförskott/efterkrav. Om du utnyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan snarast, senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot returen.

Reklamation
Är en vara felaktig har du rätt att reklamera den. Kontakta oss på info@essentiahalsa.se och beskriv hur varan är felaktig och för att få ett reklamationsformulär. Ange ev. batchnummer på råvaror & ingredienser, oftast ett nummer i liten text, stående till höger på etiketten.
Observera att reklamation endast kan ske när varan är felaktig. Reklamation godtas inte på grund av att doft, konsistens eller funktion inte är till belåtenhet, om produkten inte avviker från det normala.
Reklamation godtas ej om du ej tål en råvara, om produkten i sig inte är felaktig. Är du osäker på om du tål en råvara, gör ett så kallat patch-test: applicera en liten mängd av produkten i armvecket (ej outspädd eterisk olja) och låt vara under natten.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram